måndag 8 mars 2010

Malvor

Jag tycker mycket om Sommarmalva. Jag sår alltid Sommarmalva men jag sår alltid för sent. Precis när frosten kommer då blommar malvorna som mest och bäst. I år ska jag så tidigare. Jag har även köpt en sorts Rödmalva. Den ska jag väl också få ner i jorden, i tid. Gråmalva sådde jag i fjol men de hann inte blomma, bara bilda knopp. Sedan har jag en påse Läkemalva också men de fröerna är säkert lite för gamla för att gro. Jag ska ändå prova att så och se om det finns någon livskraft kvar. Det är tur att de är så vackra, malvorna, så det är värt att vänta och misslyckas. Jag tappar aldrig lusten till att så ett nytt frö. Det är en härlig känsla!


3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej Jennya!
Vilken vacker malva.. så fint till det röda och gröna.
Jag älskar rött och rosa.
Tack för din goa ord om våran bok.
Ha det gott
Annika

Unknown sa...

Visst är malvor underbara. Har läkemalva (tror jag?) och den frösår sig lite här och var i trädgården. Måste också säga att ditt citat högst upp är helt underbart:)
Ha en bra dag,
Charlotta

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag blev alldeles piggig av dina fina ord på min blogg. Tusen tack! Du ska veta att det värmer.
Och så lägger jag till dig i min läslista så att jag inte glömmer titta förbi då och då.
Varmaste hälsningar
Eva