lördag 14 maj 2011

Tiden rusar i väg

Oj oj vad tiden går fort! Jag har hunnit med mycket utom med att skriva här.

Jag har målat mitt väggväxthus, stommen då, falurött. Det blir fint.
Jag har delat mina jordgubbsplantor.
Jag har varit på ympkurs (berättar mer sedan)
Jag har planterat rosenkrage, marockansk mynta, curryört, kinesisk vitlök och en till citrontimjan. Jag har tre timjansplantor. Nu fyra då. Det är bara en som vill riktigt ändå växer de bara med 20 cm mellanrum ca. Konstigt!
Jag har fått mina vunna vallmos från Tradera. En Checkers och en Royal Chocolate Distinction. RCDn har jag planterat brevid min Gillenia. Det tror jag blir fint. Dessa är av arten Papaver Orientale. Har börjat gilla dem också inte bara Papaver somniferum längre.
Jag har hunnit klämma ca 10 Liljebaggar också. Jädrans vackra kryp! Nu har jag strött ut en blandning av chili och cayenne och vattnat. Så de håller sig borta ett tag.
Jag har satt 8 olika sorters potatis också. Från sommar till höstpotatis.
Planterat om mina tomater i de kärl där de ska vara.
Ja det är lite grann vad jag har pysslat med.
Förresten, mitt plommonträd ska till att blomma. Underbart!
Just nu doftar det så gott ute också. Regn, poppel, björk, hägg och gräs i en härlig symfoni!


1 kommentar:

Fia sa...

Ja det var inte dåligt vad du har hunnit med!
Här har vi också fått ett välbehövligt regn :-)
Ha det gott!