måndag 23 maj 2011

Så där ja!

Äntligen är mitt icke ansenliga väggväxthus på plats. Gissa om det var svårt att få dit plasten när det var stormvindar!? Tur att jag har en mycket snäll och ordentlig sambo som högg in och hjälpte mig. Det tog hela gårdagen att få till.


Hoppas nu att tomaterna och chilipepparn trivs där. Jag har fått gurka av min mor också. Det är första gången jag odlar gurka. Ska bli kul ny bekantskap. Innan jag planterade om chilisarna spolade jag av alla rötter. Jag har nämligen haft problem med blomflugor/sorgmyggor. När jag planterade om dem från såkrukorna använde jag P-jord. Den jorden har jag varit så nöjd med tidigare men jag gissar att det är den som har "fött" alla myggor. Så den jorden kommer inte in innaför mina väggar igen. Ute kan jag använda den. Nu är det U-jord och grönsaksjord som de är planterade i.



Växthuset är ingen supervacker skapelse men lite småfin är den ändå. Den är fin mot ladugårdsväggen. Lite blommor och någon sittplats där så. Nästa år kanske "storväxthuset" byggs, förhoppningsvis!

1 kommentar:

Tvillingchock och lite annat sa...

Hej, det ser strålande ut! Med lite sol kan det nog bli lite skörd. Jag önskar mig ett växthus så småningom, vi flyttar ju till hus nu i höst. När det blir mer tid till trädgård ska jag ta och uppdatera mina knappa kunskaper på området! Vi hörs! Kramar