söndag 13 mars 2011

Kål igen

Jag kollade genom mina fotoalbum här på söndagsmorgonen. Jag hittade foton från när jag var på Fredriksdal i Helsingborg för två år sedan. Jag kommer inte ihåg att jag hade fotograferat kålnätet jag själv skulle vilja ha!


Jag tycker det smälter in i naturen så bra. Stör inte och gör landet fult. Nästan så det är vackert med det böljande. Jag hittade ju ett grönt nät på Biltema. Det var mer finmaskigt. Inte så flexibelt heller. Ganska stelt att handskas med. Det dög för mitt enkla lilla trädgårdsland. Drömmen är ju att ha en riktig kålgård. Då är det väl nät som ovan som gäller.


Jag kan också passa på att tipsa om en jättefin bok, om man gillar kål.
Kål - Lättlagade och hälsobomber av Anna-Britta Ståhl. Supefina och inspirerande foton av Claes Löfgren.


Foto Claes Löfgren. Lånad från Ica bokförlag.



Inga kommentarer: