fredag 4 mars 2011

Frösådd + kökslandsplanering

Frösådd 2011 är i full gång! Tomater och chilipeppar sådde jag ju för flertal dagar sedan.  Likaså paprika. Häromdagen var det dags för persiljesådd och omskolning av mina chilisar och paprikor. Några ska gå till en vän och min mamma ska också få några. De har tagit sig fint. Hoppas de nu fortsätter så.

Planeringen av vad jag ska så vart i kökslandet är också i gång, eller den är klar. Jag kan inte fatta hur jag ska få plats med allt. Jag önskar att jag hade en Wij Trädgårdars studenters trädgård! Den storleken hade varit härlig. Just nu är den väl bara sisådär på 4-6 kvadrat.  Sedant är det sådant kaos när jag väl drar fram min frölåda.



Jag har faktiskt fått till det riktigt bra...på papperet. Vi får se om det blir lika bra när det är överfört i verkligheten. Jag ska baxa fram två till pallkragar också. Jag har redan två där det har vuxit potatis, jordgubbar och squash. När jag hade skördat de första potatisarna förra försommaren då sådde jag lite sommarblommor på den platsen. Zinnia, gurkört, balsamin mm. Naturligtvis knäppte jag inga foton. Så dumt!
Få se vad jag ska odla i de nya pallkragarna...hm...

Ett sent nyårslöfte kommer här: Jag ska fotografer ännu mer i år!

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag tyckte din blogg är så mysig så jag lägger till den på blogglistan.
Visst är det härligt nu när man äntligen kan börja med frösådderna på allvar :-)

Jenny på landet sa...

Hej! Tack så mycket! Va kul! Ja nu är det liksom vår. Jag skulle kunna så på i rasande takt men måste hejda mig lite. Du också?;-D

Spirande grönt - sa...

Vilken härlig header-bild du har! Så fin blå färg.

Go´kväll,
Rebecca