onsdag 2 mars 2011

Flower sprouts

Jag har köpt Flower sprouts-fröer från Tozer seeds. En ganska ny grönsak vad jag förstår. Det är en korsning mellan brysselkål och grönkål. Den ska vara mer lättodlad på min breddgrad än vad brysselkål är. Brysselkål hör till en av mina favoritgrönsaker likaså grönkål, så den här kombon låter förträfflig i mina öron. Den ser även ut att pryda sin plats i kökslandet. Fin färg. Ellerhur?

Jag är ju mest för gamla historiska sorter, gärna ekologiska men den här kunde jag bara inte motstå!

Här finns en artikel på engelska om Flower sprouts: http://www.getsurrey.co.uk/news/s/2064853_new_vegetable_from_cobham_set_to_hit_stores


2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, så spännande. Ska bli roligt att se hur det går. Kanske något att prova för mig också, nästa år?
Kram!

Jenny på landet sa...

Jag ska se hur det går och lova att rapportera senare i år! Rimmade ju! :-D