torsdag 17 mars 2011

Växthusdrömmar

Kanske, kanske får jag mig ett växthus i år! Jag har nämligen en go lillebror som precis har köpt ett hus med sin sambo. I deras trädgård står ett lite trasigt men helt OK växthus av den mindre hemmabyggda stilen. De vill bli av med det! Storasyster rycker in och räddar vad som räddas kan. Det bästa är att jag får allt gratis bara jag fraktar bort det. Super tycker jag. Litet och skabbigt kanske ni tänker? Nähärå.

Till det hela hör det att jag även har en jättesupergo arbetskamrat som också har glaspartier och även en skyltfönsterfront med ytterdörr och allt, som hon vill slippa. Gratis, på ett villkor: att jag fraktar bort det själv!
Jag har en sådan tur ibland. Ibland, måste jag tillägga för det händer inte ofta. Jag är så tacksam när det händer. Nu kanske jag kan odla alla de tomatsorter, chilipepparsorter, paprikor som jag vill ha. Även drivvis med basilika och kanske får mina pelargoner ett ställe att bo på. I och för sig bor de ju i torpet om sommaren men ett växthus är nog en trevligare och ljusare boning gissar jag. Lite putsning och Faluröd på detta så blir det nog jättefint.


Jag har fått en liten fundering här. Undrar om de torra grenarna på fotot här ovan är vinrankor? Då ska jag fråga om jag kan ta dessa också. Egna vindruvor är inte heller fel.

Inga kommentarer: