onsdag 28 mars 2012

Rosenkvitten och vår

Jag fick en Rosenkvitten när jag fyllde år. Så överraskat. Jag har tänkt att jag skulle införskaffa en sådan. Eventuellt kolla efter en på Nordiska Trädgårdar. Nu behöver jag inte det.

Jag har ingen aning vilken sort det är. Men vacker är hon! Hon ser ut som ett litet bonsaiträd. Jag har ingen bra bild men lovar en senare. Så länge får ni hålla tillgodo med nedstående lånad bild.


Jag tror våren är här på riktigt! Det riktigt knakar i jorden. Lökar och vårblommor spränger fram. Blåsippan blommar. Jag tror nästan det är rekord i år.




Här ovan är vivan jag köpte för två år sedan. Till vårdekoration inne, som jag satte ut och som blommar för fullt. Jag älskar denna ljusgula färg! Den är så mild. Jag satte även två Primula Japonica i fjol men de verkar ha försvunnit under vintertäcket. Jag får väl hålla till godo med jordvivan och gullvivan så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Simple little things you dostvlyayut great fun, seeds, books ... o) as a decoration.