lördag 25 februari 2012

Körsbär x 2 och lite mer....

Härom dagen låg nya Fixa Vår i brevlådan och väntade på mig när jag kom hem från jobbet. Visst är något speciellt med att få sprätta plasten på en oläst tidskrift, sätta sig ner med en kopp kaffe och börja bläddra? Jag gillar det skarpt! Bästa av allt var att en bit in i tidskriften möts jag av detta:



Många trevliga recept som jag måste prova om min körsbärsbuske producerar. 

Jag har även sått nästan alla mina tomatsorter i veckan. Jag inväntar San Marzano från Tradera och en Polsk bifftomat som jag ska få av en trevlig kvinna på mitt jobb. Det slog mig när jag stod där med jord på händerna och på golvet (!) - att fasen vad lycklig jag är precis här och nu! Det är nog som de säger att kontakt med jord ska ha en alldeles speciell inverkan på människan.


4 kommentarer:

Fia sa...

Nu blev jag lite stressad... får se om jag kan behärska mig ett tag till innan jag sår mina frö. Tills första veckan i mars iaf.

Jenny på landet sa...

Ingen stress Fia! Ta det i din takt du. Njut av vårsolen och håll det på planeringsstadiet ett tag till. Det är nog jag som har för bråttom!

Spirande grönt - sa...

Trevliga sysselsättningar!

Ha en finfin vecka,
Rebecca

Malin sa...

Tack för din fina kommentar hos mig!
Tack även för att det gjorde att jag därför även upptäckte din fina blogg!
Visst gör jordkontakten något särskilt med själen? Är det det som kallas jordnära? Polsk bifftomat låter kul! Lycka till med sådderna.
Ber att få återkomma!
Malin