söndag 21 mars 2010

Mer frösådd och omskolning

I dag har jag omskolat lite plantor. Bl a, tomaten "Black Krim", Balsamin (som jag ska ha i krukor ute i soldattorpet) och paprikan "Fatima". Passade på att så lite mer när jag redan hade dragit fram jord och byttor mm. Sådde lite basilika, lejongap och två sorters pionvallmo. Jo även salladslök. Direktsådde salladslöken i fjol men resultatet blev bara grässtrån. Trist! Det står på fröpåsen att löken ska direktsås men jag provar att förkultivera. Det kan liksom inte bli sämre än förra sommaren.


Det är så mycket roligare att förkultivera nu, nu när jag skaffat växtbelysningen. Plantorna ser så mycket livskraftigare och välmående ut!

4 kommentarer:

MEk sa...

Oj, vad långt ditt frösådda har kommit! Jag hade inte tänkt förså något i år, men nu blev jag ju sugen... Nå't blir det nog i alla fall.

Jenny på landet sa...

Klart du ska fröså! Ett tips: Det blir så mycket roligare när man har extra växtbelysning!

Spirande grönt - sa...

Fiffigt "PET-drivhus":)

Rebecca

Madame C sa...

Ja, men visst är det för härligt med belysning. Det HÄNDER ju lite då!
Ha det gott,
Charlotta