onsdag 17 mars 2010

Kretsloppshuset i Mörsil

I helgen firade jag och min familj min mormor som fyllde 80 år. På väg till henne passerade vi Mörsil. Mörsil är en liten by som ligger några mil före Åre. I Mörsil finns ett gäng otroligt företagsamma och drivande människor. De har byggt upp Kretsloppshuset från grunden med hjälp av ideelt arbete. Hela konceptet och mer om föreningens arbete kan man läsa på hemsidan, www.kretsloppshuset.com .


Det jag vill komma till är hur fantastiskt jag tycker detta ställe är! Vilken miljö och vilket tänk Jag blir så lycklig när vet att sådana smultronställen (eller som det stod på en folder som jag plockade där: "hjortronställen") finns. Vilken inspiration och vilket fördöme. Bara en sådan sak som att Kretslppshusets fikonträd producerar så mycket fikon så de är självförsörjande! I Jämtland liksom! Fantastiskt! En egen Rehabträdgård har de också!


Vi hade en trevlig men kort lunchpaus där. Hann även med en sväng i den trevliga butiken, köpte bla en flaska av Kretsloppshusets egentillverkade Lingonketchup. Mycket god! Som sagt, så hade vi lite för lite tid. Jag kommer att besöka stället igen. Då gärna på sommaren för att få uppleva trädgården mm


Jag längtar tillbaka...


Foton är lånade av Kretsloppshusets hemsida och med deras medgivande.

Inga kommentarer: