söndag 3 april 2011

Regn, regn, regn

Här vräker regnet ner just nu. Jag som var så rejäl att jag skottade bort den snö som var kvar, ur rabatterna i går. Just för att undvika översvämning. Det fick jag tillbaka idag. Jag har nämligen en rabatt som ligger lågt. Där blir det alltid vatten liggandes. Jag har diverse lökar som jag fasar för. De kanske ruttnar?!


Mitt köksland ligger i angränsen till skogsvägen här utanför. De har ganska nyligen tryckt snön ännu mer åt vägkanterna för att slippa vatten på vägen. Istället blir mitt köksland översvämmat. Tack för det! När allt har tinat då är det bara ut och försöka rucka på stenar och dyl. för att få vattnet att rinna vidare. Ja, jag ska ju flytta kökslandet så småningom. När växthuset (som ska byggas) kommer på plats har jag tänkt mig att ha köksträdgården där.

Så vad hittar jag på en dag som denna? Ska jag plantera om tomaterna som har tagit sig så fint? Ska jag hämta in potatis för groning? Ska jag skissa på mitt växthus? Ska jag så? Ja jag vet inte, det kanske blir både och. Samtidigt har jag lite lust att åka till vår plantskola här i närheten för att bli uppiggad av vårblommornas alla fina färger. Kanske fika i det fina caféet? http://www.lillak.com/

Inga kommentarer: