lördag 15 maj 2010

Jag ser rött!!

Jaha, då var de här då. Lilioceris lilii. Vackert namn och vackra att se på men inget annat. Det jag skriver om är givetvis Liljebaggens intåg i min ödmjukt grönskandes trädgård. Jag gillar det inte! Så nu åkte vattensprutan fram, fylld av cayennepeppar och vatten. Attans om de inte ska tycka det är starkt att andas in!

Mina krolliljor är ju så fina UTAN dessa marodörer. Har upptäckt att krolliljorna är favoritsnackset. Tyvärr.
 Jag har ju ännu inte några mördarsniglar, vildsvin och TBE-fyllda fästingar i min trädgård.

Man ska ju vara glad för det lilla...


4 kommentarer:

Planthunter sa...

Hallo
super Foto!
Grüne Grüße Sandra

Jenny på landet sa...

Planthunter: Danke Schön! Aber Das foto ist nicht mein foto. :-) Thank you anyway!

Anonym sa...

Håller med - liljebaggarna är fina, men SÅÅ trista. De gillar mina krolliljor också - man ser hålen i bladen innan man ser baggarna... / MEk

Unknown sa...

Förbaskade baggar! Jag hatar alla insekter som förstör för mig. Med den goda våren och sommaren som äntligen kommit, kommer även vissa onda ting. Grrr...
Ha det gott och kämpa på med de ondskefulla,
Charlotta