tisdag 30 mars 2010

Pelargoner

Jag har lite ont om plats i mitt hus för växter. Det är ett gammalt hus utan fönsterbrädor. Så de krukor jag har balanserar på en liten liten "fönstersmyg". En del blommor står på bänken i köket eller på piedestaler. De pelargoner jag har, har jag ute i det lilla soldattorpet på gården. På sommaren alltså! Just nu står de fortfarande, taniga, rangliga och ljusgröna på sin vinterplats i hydroforrummet ute i den gamla ladugården. Jag skulle gärna vilja ge dem ny jord, dela dem och ge dem mer ljus men jag får helt enkelt vänta tills det blir varmare.


Jag har ju mina favoriter, Augusta är en av dem. Hon är så fin!




Jag tycker om de gamla sorterna bäst. Jag tycker bäst om allt som är gammalt! Nu har jag ju sått Balsaminer också, som kommer så fint. De ska få pryda sin plats tillsammans med pelargonerna.


1 kommentar:

Unknown sa...

Det låter helt underbart, Jenny! För att inte tala om hur fina bilderna är:)