tisdag 2 mars 2010

Äntligen!

Äntligen har jag fått upp min växtbelysning! Imorgon börjar min förkultivering på allvar. Då ska det sås mer tomater. Tre olika sorter: Outdoor girl, Green Zebra och Ildi. Black Krim har ju redan tagit sig. Nu placerad under växtbelysningen så den slipper sträcka sig efter ljus. Jag sådde chilifrön samtidigt som Black Krim men de har inte visat sig än. Jag undrar om fröerna har tappat sin grodbarhet? Jag tror chilifröerna är tre år gamla. Jag ger de en chans till i några dagar sen shippar jag iväg dem.


Nu gäller det bara för mig att sätta igång med ritningen av mitt lilla väggväxthus. Så de värmekrävade växterna har någonstans att bo när det är dags för utplacering. Jag såg ett förslag i ett gammalt exemplar av "Allers Trädgård". Det väggväxthuset var gjort av gamla fönster. Vi har en hel del gamla fönster uppe på logen, så jag tror jag ska använda dem.






4 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Väggväxthus av gamla fönster låter som ett spännande projekt! Ser fram emot bilder när bygget är igång:)

Rebecca

Jenny på landet sa...

Tack så mycket! Jag kommer garanterat lägga ut bilder. Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet men den som aldrig provar...

Mäta och snickra har aldrig varit min starka sida. Någon gång ska ju vara den första.

Madame C sa...

God lycka med sådd och växthusbygge. Ett växthus ångrar man ALDRIG! Ser fint ut under belysningen. Det kan ta bortåt 3 veckor för chili att gro, ibland.
Ha det gott,
Charlotta

Anonym sa...

Hejsan

Letar även jag efter en ritning til väggväxthus. Har du hittat en och har något tips?

Lisa