onsdag 21 mars 2012

Det kom ett två brev med posten

Oj oj oj, vilken underbar vecka hittills!

I måndags låg ett brev och väntade på mig (igen!) när jag kom hem.
Inuti fanns detta:


Fröer från Tasha Tudor Family. Direkt från hennes trädgård! Så oerhört fint inslaget. Silkespapperet ser ni skymten av under de vackraste av fröpåsar. Det var som att få en juvel. Jag skulle kunna ha dessa fröpåsar som prydnader utan att öppna dem men näe, jag vill ha Tashas blommor i min trädgård.

I tisdags fick jag hämta ut paket på mitt postutlämningsställe. Jag visste att inuti väntade två trädgårdsböcker.
Nämligen dessa:


Två juveler till. Jättefina och  väldigt användbara böcker. De har båda lyckats ypperligt med sina alster. Den ene nere på jorden praktisk (den har en gummiaktig ytbehandling för att kunna vara med när man påtar och planterar). Den andre, ja jag vet inte, den har blivit min absoluta favorit genast. Den klår faktiskt Lena Israelssons "Kål & Krasse". Ni måste köpa den! Mycket var så mycket bättre förr. Jag har mer och mer börjat inse detta. 


1 kommentar:

Malin sa...

Vilken fin presentation av fröerna! Jag älskar vackra förpackningar och omsorgsfullt skrivna paket eller brev, det får gärna vara återvunna saker bara någon lagt ner lite känsla, Ett tag samlade jag på förpackningar men nu är det askar och lådor i plåt, läder eller trä som gäller. Om du ångar upp påsarna kanske de behåller sin pudriga känsla!
Året i Köksträdgården är beställd men den andra känner jag inte till, Måste kolla upp!