söndag 17 april 2011

Så där ja.

Då har trädgårdssäsongen kommit i gång på riktigt för i år. Jag har rensat, jordförbättrat och gödslat mitt köksland. Det ska få torka upp lite mer och bli lite varmare innan jag sår och planterar ut. Det var så härligt att gräva i går. Så mycket maskar! Jag blir så glad för det betyder att jag har något så när bra jord. Inbillar jag mig. Träffade en flicka i går som inte alls var lika förtjust som jag.

- Titta vad bra, det är mycket maskar här! (Jag)
- Jag hatar maskar! (Flickan)
- Ja men de är ju jättebra och supernyttiga för jorden och växterna. (Jag)
- Jag hatar maskar! (Flickan)

Jag tänkte att det var bara att lägga ner. Det hade inte spelat någon som helst roll där och då, jag hade inte kunnat omvända henne. Hon kommer att ändra sig, det vet jag. ;-) En bestämd och kavat tjej det där!


Vitlöken i kökslandet ser ut att må bra. Persiljan har ju också lyckats överleva vintern. Jag sparar den och låter den gå i frö, så kan jag ta fröerna och så nästa år.

Inga kommentarer: