torsdag 1 april 2010

Tomaterna

Tomaterna börjar ta sig riktigt fint. I mitt huvud ser alla tomatplantor ut på ett sätt, så när "Outdoor Girl" kikade upp blev jag alldeles konfunderad. Hon ser ut så här:



Så här ser en vanlig tomat ut för mig:



Lite roligt är det ändå, för jag visste inte att de fanns olika utseende på tomatplantor! Sen att jag äntligen får fint gröna och knubbiga plantor är också SÅ roligt! Jag tror att det blir ett till lysrör till nästa odlingssäsong, för det börjar redan bli trångt. Då har jag inte börjat med tagetes, krassen, zinnian, luktärtorna, grönkålen, spetskålen mfl ännu! Nästa säsong hoppas jag också att jag ska ha ett stort växthus att placera ut förkultiverade plantor. Drömma går ju! Jag är ju bara i planeringstadiet på mitt lilla väggväxthus. Där jag på sin höjd kommer att få in fyra olika tomatsorter, en paprika och en chili. Lite basilika ska också få plats, även tagetes för prakt och för skydd mot ohyran.

Inga kommentarer: